تست كردن باتري سيلد اسيد

خريد و فروش يو پي اس در تهران ، اصفهان ، شيراز ، مشهد

پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

تست كردن باتري سيلد اسيد

۱۶ بازديد

چگونگي تست باتري SLA ( باتري سيلد اسيد )

باتري سرب اسيد درزگيري شده (SLA) نمونه‌ي تكاملي از باتري سرب اسيد است كه قديمي‌ترين شكل تكنولوژي باتري قابل شارژ است. نمونه‌ي درزگيري شده (Sealed) از اين باتري طراحي و ساخته شد تا ديگر نياز نباشد دارندگان آن سطوح الكتروليت را كنترل كنند و در مواقع لزوم الكتروليت اضافه كنند.

همچنين، اين نوع از باتري موجب حذف شدن شكلي از تست كردن شد زيرا براي تست كردن الكتروليت‌ها در درون باتري نمي‌توان از چگالي‌سنج (hydrometer) استفاده كرد. اگر مي‌خواهيد باتري سيلد اسيد خود را تست كنيد مي‌توانيد اينكار را با يك ولت‌سنج انجام دهيد. سوالي داريد؟ همين حالا از يك تعمير كار جواب خود را بگيريد!

 

دستورالعمل‌ها

  1. براي به دست آوردن نتايج صحيح و معتبر فقط باتريهايي را كه به طور كامل شارژ شده‌اند تست كنيد. از سيستم شارژي كه باتري يو پي اس به آن وصل شده است براي شارژ كردن استفاده كنيد و يا با به كار بردن يك شارژ مناسب اينكار را انجام دهيد.
  2. بعد از اينكه باتري كاملاً شارژ شد آن را از شارژ و يا سيستم شارژ جدا كنيد. اجازه دهيد به مدت ۱۲ ساعت باتري دست نخورده باقي بماند تا هيچ‌گونه بار سطحي بر روي آن وجود نداشته باشد كه نتايج تست را مخدوش كند.
  3. باتري را به وسيله‌اي كه قرار است توان آن را تأمين كند متصل كنيد و به مدت سه تا چهار دقيقه براي روشن كردن آن از باطري استفاده كنيد. دوباره به منظور انجام تست باتري را جدا كنيد.
  4.  ولت‌سنج را روشن كنيد. سيم مثبت ولت‌سنج را به قطع مثبت باتري (ترمينال مثبت) و سيم منفي آن را به قطب منفي (ترمينال منفي) وصل كنيد.
  5. ولتاژي را كه در ولت‌سنج مي‌خوانيد يادداشت كنيد. براي يك باتري ۱۲ ولتي بايد در ولت‌سنج مقادير بسيار نزديك به ۸/۱۲ يا ۹/۱۲ ولت را بخوانيد. اين مقادير براي يك باتري ۶ ولتي در حدود ۴/۶ يا ۵/۶ ولت بر روي ولت‌سنج هستند. يك باطري يو پي اس با ولتاژ كمتر از ۱۲ يا ۶ ولت علائم نقص و خرابي را نشان مي‌د‌هد و خيلي زود بايد آن را تعويض كرد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.