يو پي اس چيست؟

خريد و فروش يو پي اس در تهران ، اصفهان ، شيراز ، مشهد

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

يو پي اس چيست؟

۱۳ بازديد

يو پي اس چيست؟

به عبارت ساده، يو پي اس يك دستگاه است كه:

  • قدرت پشتيبان گيري را زماني كه برق قطع مي شود فراهم مي كند، يا به اندازه كافي بلند براي تجهيزات حساس براي به آرامي خاموش شدن به طوري كه هيچ اطلاعاتي از دست نرود، و يا به اندازه كافي بلند براي نگه داشتن بارهاي مورد نياز عملياتي تا زماني كه يك ژنراتور آنلاين شود.
  • قدرت هاي دريافتي را مفيد مي كند به طوري كه همه افت ولتاژهاي بيش از حد معمول و موج ها به قطعات حساس الكترونيكي آسيب نزنند.

انواع اصلي يو پي اس چيست؟

يو پي اس ها در سه گونه اصلي مي آيند، كه همچنين به عنوان توپولوژي شناخته مي شوند:

سيستم هاي تبديل تك

در عمليات عادي، اين ها برق AC ورودي به تجهيزات IT را تغذيه مي كنند. اگر عرضه ورودي AC خارج از محدوده از پيش تعريف شده باشد، يو پي اس از اينورتر خود براي جلب جريان ازباتري استفاده مي كند، و همچنين عرضه ورودي AC را براي جلوگيري از backfeedd از اينورتر به ابزار قطع مي كند. يو پي اس بر روي باتري باقي مي ماند تا زماني كه ورودي ACC به تحمل  طبيعي باز گردد و يا قدرت باتري تمام شود، هر كدام كه زودتر اتفاق بيافتد. دو تا از محبوب ترين مدل هاي تبديل تك آماده به كار و خط تعاملي هستند:

يو پي اس هاي آماده به كار

به تجهيزات IT اجازه مي دهند تا برق را اجرا كنند تا زماني كه يو پي اس يك مشكل را تشخيص دهد، كه در آن نقطه به قدرت باتري تغيير مي يابند. برخي از طرح هاي يو پي اس آماده به كار، ترانسفورماتور و يا دستگاه هاي ديگر را براي ارائه تهويه قدرت محدود شده، تركيب مي كنند.

يو پي اس هاي خط تعاملي

ولتاژ ورودي بالا يا پايين برق را در صورت لزوم قبل از اجازه عبور دادن به آن، براي محافظت از تجهيزات، تنظيم مي كنند. با اين حال، مانند يو پي اس هاي آماده به كار، آنها از باتري خود براي محافظت در برابر اختلالات فركانس استفاده مي كنند.

سيستم هاي تبديل دوگانه

همانطور كه از نام آنها پيداست، اين دستگاه ها انرژي را دو بار تبديل مي كنند. اول، يك يكسو كننده برق ورودي AC را به DC تبديل مي كند و آن را با يك اينورتر خروجي تغذيه مي كند.

اينورتر خروجي سپس قدرت AC را قبل از ارسال آن به تجهيزات IT پردازش مي كند. اين فرايند تبديل دوگانه بارهاي بحراني را از برق خام به طور كامل جدا مي كند، و اطمينان حاصل مي كند كه تجهيزات IT تنها برق پاك و قابل اعتماد دريافت مي كند.

سيستم هاي تبديل دوگانه

در شرايط فعاليت عادي، يك يو پي اس تبديل دوگانه به طور مستمر قدرت را دو بار پردازش مي كند. اگر عرضه ورودي AC از محدوده از پيش تعريف شده خارج شود، با اين حال، يكسو كننده ورودي خاموش مي شود و اينورتر خروجي به جاي آن دريافت قدرت از باتري را آغاز مي كند.

يو پي اس همچنان به استفاده از قدرت باتري ادامه مي دهد تا زماني كه ورودي AC به دامنه تحمل طبيعي باز گردد و يا قدرت باتري تمام شود. هر كدام كه زودتر رخ مي دهد. در صورت اضافه بار شديد اينورتر، و يا يك شكست از يكسو كننده و يا اينورتر، مسير سوئيچ باي پس استاتيك براي حمايت از بارهاي خروجي، به سرعت روشن مي شود.

سيستم هاي چند حالته

اين سيستم ها هم فن آوري هاي تبديل تك و هم تبديل دوگانه را تركيب مي كنند و پيشرفت هاي قابل توجهي هم در كارايي و هم در قابليت اطمينان ارائه مي دهند:

  • در شرايط عادي، سيستم در حالت خط تعاملي عمل مي كند، و در حال نگه داشتن ولتاژ داخل تلرانس امن و حل و فصل ناهنجاري رايج موجود در برق، انرژي و پول را ذخيره مي كند.
  • اگر توان ورودي AC از تحمل از پيش تعيين شده براي حالت خط تعاملي خارج شود، سيستم به طور خودكار به حالت تبديل دوگانه تغيير مي كند، و به طور كامل تجهيزات ITرا از منبع AC ورودي جدا مي كند.
  • اگر برق ورودي AC از تحمل يكسو كننده تبديل دوگانه خارج شود، يا در دسترس نباشد، يو پي اس از باتري براي حفظ بارهاي حمايت شده و در حال اجرا استفاده مي كند. زماني كه ژنراتور آنلاين مي شود، يو پي اس به حالت تبديل دوگانه تغيير مي كند تا قدرت ورودي را تثبيت كند. سپس به حالت خط تعاملي با راندمان بالا انتقال مي يابد.
  • يو پي اس هاي چند حالته طراحي شده اند تا به صورت پويا توازن ايده آل بين بهره وري و  حفاظت برقرار كنند. تحت شرايط نرمال، آنها حداكثر بهره وري را فراهم مي كنند. وقتي مشكلي پيش مي آيد، با اين حال، آنها به طور خودكار برخي از راندمان را براي ارائه بالاترين سطح حفاظتي قرباني مي كنند. نتيجه نهايي اين است كه مراكز داده مي تواند ده ها هزار انرژي در سال را بدون افت كارايي مركز داده و يا قابليت اطمينان ذخيره كنند.

براي اطلاعات بيشتر در مورد يو پي اس هاي چند حالته، لطفا دو مقاله سفيد اضافي به نام هاي “كدام يو پي اس براي كار مناسب است” و “به حداكثر رساندن دسترسي به يو پي اس” را در www.eaton.com/pq/whitepapers  مشاهده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.