تعريف يو پي اس

خريد و فروش يو پي اس در تهران ، اصفهان ، شيراز ، مشهد

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

تعريف يو پي اس

۱۴ بازديد

دستگاهي الكترونيكي است به منظور تامين پيوسته انرژي براي دستگاه‌هاي مصرف كننده كه به اختلالات موجود در شبكهو قطع برق حساس بوده و به دليل ضرورت و حساسيت‌هاي فوق العاده زياد جزو تجهيزات حياتي مجموعه‌هاي كامپيوتري،مخابراتي، كنترل و ابزار دقيق، ازمايشگاهي و بيمارستاني مي‌باشند.

كاهش يا افزايش ناگهاني ولتاژ، تغيير فركانس، انواع اعوجاج لحظه اي يا دايم، نمونه‌هايي از مشكلات ايجاد شده بر رويشبكه‌هاي برق شهري مي‌باشند. دستگاه هاي الكترونيكي پيشرفته و حساس (نظير سيستمهاي كامپيوتري، تجهيزاتمخابراتي و پزشكيبا توجه به كاربردهاي ويژه و حساسي كه دارند نيازمند تجهيزات ضروري مانند منبع تغذيه بدون وقفه و نسبتا دقيق بوده تا ولتاژ و فركانس ثابت و قابل اطمينان را تامين نمايد.

دستگاه يو پي اس از وسايل ضروري كامپيوترها محسوب مي‌شود. به عنوان مثال در صورت وجود كوچكترين اغتشاش در برق شهر بخش كنترل كامپيوتر، با توليد يك پالس موجب خاموش و روشن شدن مجدد (Restart) كامپيوتر مي‌‌گردد. لذا با اين عمل اطلاعاتي كه در حافظه RAMسيستم وجود دارد، از بين رفته و زيان هاي جبران ناپذيري به كاربر وارد شده و حاصل كار كاربر در چند لحظه از بين مي‌رود.

در مورد ساير سيستم‌هاي حساس نظير دستگاه‌هاي مخابراتي و شبكه‌هاي اطلاعاتي نيز با قطع يا تغيير مشخصات منبع تغذيه، هماهنگي بخشهاي مختلف دستگاه بهم خورده و بر اثر قطع و وصل‌هاي متوالي، علاوه بر صدماتي كه به قطعات دستگاه وارد مي شود، عملكرد كل سيستم با اختلال مواجه مي‌گردد. با توجه به مطالب فوق، نياز به وجود دستگاهي كه بتواند جايگزين مناسبي براي برق شهر در مواقع اضطراري گرديده و با حذف اختلالات شبكه تغذيه مدارات حساس را بر عهده گيرد، نمايان مي شود.

اين دستگاه يو پي اس نام دارد و جهت استفاده كاربران، انرژي DC را به AC تبديل مي كند. لازم به ذكر است كه در مواقع قطع برق ميتوان از ژنراتوهاي AC جهت تغذيه دستگاه‌ها استفاده نمود ولي اين منابع با توجه به مشكلاتي نظير شناور بودن ولتاژ و فركانس، حجم بزرگ، الودگي صوتي، دودزا بودن، زمان طولاني وصل شدن بعداز قطع برق و لزوم سرويس و باز بيني دايمي عملا كاربردي در دستگاه‌هاي حساس ندارد. دستگاه‌هاي يو پي اس با ابعاد كوچك و بدون نياز به سرويس دايمي و بدون ايجاد آلودگي‌ها با تثبيت ولتاژ و فركانس، وسايل بسيار مناسبي جهت حفاظت سيستم‌ها در مقابل اختلالات برقشبكه مي‌باشد.

به منظور افزايش مدت زمان برق ‌دهي در يو پي اس ها از كابينت باتري مجهز به باتري استفاده مي‌باشد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.