باتري بك آپ چيست؟

خريد و فروش يو پي اس در تهران ، اصفهان ، شيراز ، مشهد

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

باتري بك آپ چيست؟

۱۵ بازديد

باتري بك آپ چيست؟

آيا شما يك يو پي اس نياز داريد؟ چقدر يك باتري پشتيبان از كامپيوتر شما حفاظت  مي كند؟

يك باتري پشتيبان، و يا تغذيه برق اضطراري (يو پي اس) ، در درجه اول براي ارائه يك منبع قدرت پشتيبان به قطعات سخت افزاري كامپيوتر روميزي مورد استفاده قرار مي گيرد. در اغلب موارد، آن قطعه از سخت افزار شامل محل قرار گيري كامپيوتر اصلي و مانيتورهستند اما ديگر دستگاه ها مي توانند در يك يو پي اس  بسته به سايز يو پي اس جهت پستيباني نيرو قرار بگيرند. علاوه بر اين، براي عمل به عنوان يك پشتيبان در مواقع قطع برق، بيشتر دستگاه هاي باتري پشتيبان به عنوان نيروي ” conditioners ” با ضمانت بر اينكه كامپيوتر شما با افزايش ناگهاني جريان صدمه اي نخواهد ديد، عمل مي كنند. در حالي كه سيستم يو پي اس يكي از بخش هاي مورد نياز در سيستم كامپيوتري كامل شما نيست ، اما اغلب به عنوان يك بخش مهم توصيه مي شود. نياز به يك منبع قابل اعتماد الكتريكي كه اغلب ناديده گرفته مي شود.

تأمين برق اضطراري، منبع برق اضطراري، يو پي اس آنلاين، يو پي اس آماده به كار، و يو پي اس نام هاي مختلف براي يك باتري پشتيبان هستند.

چگونه از همه چيز پشتيبان گيري مي شود

از ميان انواع مختلف يو پي اس، APC، BelkinCyberPower، Tripp Lite موارد محبوب در ميان توليد كنندگان هستند.

  • پشتيبان گيري باتري: آنها شبيه چه هستند و به كجا مي روند باتري پشتيبان بين نيروي مفيد (برق خارج شده از پريز) و اجراي كامپيوتر قرار مي گيرد. به عبارت ديگر كامپيوتر و لوازم جانبي آن به باتري پشتيبان وصل مي شوند و باتري پشتيبان به پريز روي ديوار متصل مي شود. دستگاه يو پي اس در اندازه و اشكال مختلف ارائه شده است اما اغلب به شكل مستطيل است و در روي زمين نزديك كامپيوتر قرار مي گيرد. تمام باتريهاي پشتيبان خيلي سنگين هستند به اين دليل كه باتري در مكان به خوبي قرار بگيرد.

يك يا چند باتري داخلي يو پي اس نيرو را براي دستگاه هاي متصل به آن، زماني كه نيروي خروجي از ديوار (پريز) قابل دسترس نيست، فراهم مي كند. باتري هاي قابل شارژ و اغلب قابل تعويض هستند، كه  يك راه حل بلند مدت براي نگه داشتن سيستم كامپيوتر شما در حال اجرا، ارائه مي دهند.

در جلوي باتري پشتيبان معمولا يك سوئيچ قدرت براي روشن و خاموش كردن دستگاه قرار مي گيرد و همچنين گاهي اوقات يك يا چند دكمه اضافي براي انجام وظايف مختلف وجود دارد. در قسمت بالا و انتهايي باتري هاي پشتيبان يك صفحه ال سي دي وجود دارد كه ميزان نيروي مصرفي و ميزان شارژ باقي مانده و غيره را نشان ميدهد.

در پشت يو پي اس ويژگي هاي باتريهاي پشتيبان آورده شده است. علاوه بر اين، بسياري از دستگاه هاي باتري پشتيبان، براي حفاظت از امواج در رسانه هاي اضافي و گاهي اوقات براي حفاطت اتصالات شبكه و همچنين تلفن و خطوط كابلي ارائه خواهد شد.

دستگاه هاي باتري پشتيبان با درجات مختلفي از توانايي پشتيبان گيري ساخته شده اند. براي تعيين چگونگي نيروي يو پي اس شما نياز داريد، تا ابتدا از منبع نيرو با شدت بيشتري استفاده كنيد تا بتوانيد مقدار وات مورد نياز براي كامپيوتر را محاسبه كنيد. اين مقدار را به دست آوريد و به ساير دستگاه ها كه به كامپيوتر متصل هستند اعمال كنيد. اين مقدار را به دست آوريد و با توليدات يو پي اس مقايسه كنيد تا باتري را پيدا كنيد كه موارد مورد نياز شما را بر آورده كنند.

  • مقايسه يو پي اس آنلاين با يو پي اس آماده به كار

دو نوع مختلف از يو پي اس وجود دارد: يو پي اس آماده به كار نوعي از باتري پشتيبان و مانند يك منبع قدرت آنلاين بدون دخالت است اما به سرعت آن قابل بكارگيري نيست.

روش كار يو پي اس استندباي بدين صورت است كه توان وارد شده به منبع بك آپ باتري را پايش مي كند و تازماني كه مشكلي را تشخيص نداده باتري بكار نمي افتد (كه ممكن است بين ۱۰ تا ۱۲ ميلي ثانيه طول بكشد). از سوي ديگر، يك يو پي اس آنلاين هميشه درحال تامين نيروي كامپيوتر است، بدين معنا كه چه مشكلي تشخيص داده شود و يا خير، باتريهميشه منبع تغذيه كامپيوتر است.

يو پي اس آنلاين را مي توان مانند باتري لپ تاپ در نظر گرفت. هنگامي كه لپ تاپ به پريز برق متصل است، نيروي ثابتي را از طريق باتري كه آن هم نيروي ثابتي را از پريز دريافت مي كند، مي گيرد. اگر نيرو در پريز قطع شود (مثلا در هنگام برق رفتگي)، لپ تاپ به علت وجود باتري تعبيه شده روشن باقي مي ماند.

تفاوت عمده و قابل مشاهده اين دونوع سيستم باتري پشتيبان، با فرض قدرت كافي موجود در باتري، در اين است كه اگر كامپيوتر به يك يو پي اس آنلاين وصل باشد، در اثر قطع نيرو خاموش نخواهد شد اما اگر به يو پي اس استندباي متصل باشد كه به برق رفتگي واكنش سريعي نشان نمي دهد، ممكن است (حتي براي چند لحظه) نيرو را از دست بدهد. عليرغم اينكه سيستم هاي جديدتر قادر به تشخيص مشكل نيرو در دو ميلي ثانيه هستند.

باتوجه به مزيت بيان شده، معمولا  يو پي اس آنلاين گران تر از يو پي اس تعاملي است.

اطلاعات بيشتر در مورد باتري هاي پشتيبان

برخي از سيستم هاي باتري پشتيباني كه شما مشاهده مي كنيد ممكن است بيهوده به نظر برسند زيرا تنها به مدت چند دقيقه نيرو را تامين مي كنند. اما نكته حائز اهميت اين است كه شما حتي با ۵ دقيقه اضافه نيرو مي توانيد هرگونه پرونده باز شده را بصورت امن ذخيره كرده و كامپيوتر را با حفظ از هرگونه آسيب نرم افزاري يا سخت افزاري خاموش كنيد.

نكته ديگري كه بايستي در نظر گرفت اين است كه چقدر مي تواند خاموشي بر اثر حتي چند لحظه قطعي نيرو براي كامپيوتر شما فرسايشي باشد. با اتصال كامپيوتر به يك يو پي اس آنلاين، اتفاقاتي از اين دست اصلا قابل تشخيص نخواهند بود زيرا نيرو را قبل، در هنگام و بعد از قطعي تامين خواهد كرد.

اگر لپ تاپ شما پس از استفاده نكردن به مدت كوتاه به حالت Sleep يا خاموشي، البته در هنگامي كه به پريز وصل نباشد، مي رود، شما با اين واقعيت آشنا هستيد كه دستگاه هاي استاده كننده از باتري مي توانند رفتار متفاوتي از دستگاه هاي عمل كننده با برق مستقيم داشته باشند. اين امر به علت گزينه هاي تعبيه شده در operating system است.

شما مي توانيد تنظيماتي مشابه را براي كامپيوتر روميزي كه از يك يو پي اس (اگر يو پي اس قابليت اتصال توسط USB را داشته باشد) ايجاد كنيد، بنابراين اگر كامپيوتر در اثر قطعي برق به نيروي باتري وصل شود، مي تواند به حالت hibernation (خواب زمستاني) يا خاموشي امن برود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.